לעיתים הכאבים מופיעים בעקבות טראומה (כגון פריצת דיסק) או מחלה, אך הגורמים המובילים להופעת כאבי גב וכאבי צוואר הם תוצאה של אורח חיים. מתח, ישיבה ממושכת או לחילופין פעילות גופנית לא מאוזנת.  כאבי גב ובעיקר כאבי צוואר עלולים להופיע גם כתוצאה מתנוחת שינה לא נכונה  או מבחירת כרית שאינה מתאימה לנו.

כאבי הצוואר שמקורם באורח חיים (כלומר, גורמים עליהם אנו יכולים לשלוט), נובעים מפעולות ומנחים לא נכונים של הגב והצוואר. למשל, יציבה לקויה בעת ישיבה מול מחשב או שינה במצב שכיבה על הבטן מעלים את העומס על הצוואר.  ניתן למנוע את הכאבים בהתנהלות ובארגונומיה נכונות.

כלל האצבע החשוב ביותר בהתנהלות עם הצוואר שלכם הוא, לעולם אל תתעלמו מכאב. עצרו מלבצע מאמץ ונסו לשנות תנוחה בעדינות.  

 

יציבה נכונה

כדי לשמור על בריאות הצוואר, שמרו על יציבה נכונה כמה שרק אפשר, בה הצוואר נמצא במנח ניטראלי (כלומר אינו מסובב, כפוף, מתוח לאחור או מצוי בכל תנוחה מאתגרת אחרת). יציבה נכונה משמעותה פחות עומסים שליליים על הגוף ועל הצוואר ופחות בלאי של הרקמות.

כדי לשמור על עמוד השדרה שלכם, ובפרט עמוד השדרה הצווארי, הקפידו לעבוד רק בעמדת עבודה מותאמת עבורכם. שבו מול מסך כמה שפחות, והשתדלו לשמור על ישיבה נכונה. הימנעו מנשיאת תיקים כבדים עם רצועת כתף הנישאים בצד אחד של הגוף ומטילים עומס לא מאוזן .

 

פעילות גופנית נכונה

בכל הנוגע לפעילות גופנית, יש לנהוג משנה תשומת לב. פעילות גופנית המבוצעת נכון עשויה להועיל מאוד במניעת כאבי צוואר. לעומת זאת,  פעילות גופנית המבוצעת לא נכון תגרום עומסים חריגים על עמוד השדרה הצווארי. למשל, במהלך עבודת כוח לא נכונה. רכיבה על אופניים היא דוגמא טובה למאמץ לא מאוזן של הצוואר. אם אתם רוכבים, עשו הפסקות בהן תבצעו תרגילי מתיחות לצוואר ולחגורת הכתפיים.

הקפידו שהפעילות הגופנית שלכם תכלול את כל סוגי העבודה השרירית: אירובי, כוח, שרירי ליבה, שיווי משקל וגמישות. בצעו תרגילים לפי מידת המאמץ הסביר עבורכם והקשיבו לגוף שלכם.

 

שינה נכונה

מעבר לכל, הקפידו לישון נכון.

שינה טובה, בתנוחה נכונה, היא התשתית לצוואר בריא ונטול כאבים. תנוחת שינה נכונה פירושה, שהראש והצוואר מיושרים עם המשך עמוד השדרה הגבי.

אורתופדים וכירופרקטורים ממליצים על שינה על הצד, אך רק עם כרית מתאימה הממלאת את הרווח שבין הצוואר לכתף, וכך מיישרת את הצוואר למנח ניטראלי.

שינה טובה משמעותה פחות מתחים נפשיים למחרת, וכידוע גם מתח נפשי הוא מקדם גבוה מאוד להתפתחות כאבי צוואר. 

איך למנוע כאבי צוואר?

 

 

כאבי גב וצוואר הם התלונה הנפוצה ביותר בקרב ההמדווחים על כאבים כרוניים. 30% מקרב הפורשים מעבודה טרם זמנם, פורשים  עקב כאבי גב וצוואר. למעלה מ-70% מבני האדם יחוו כאב גב לפחות פעם אחת בחייהם. גם כאבי צוואר הינם בעיה שכיחה ביותר, כאשר מוערך כי מעל 70% מהאוכלוסיה סובלים או יסבלו מכאבי צוואר במהלך חייהם. כאבי גב וצוואר מופיעים מסיבות רבות ומגוונות, לרוב כתוצאה של התנהלות לא נכונה לאורך היומיום.

רוצה לישון טוב יותר?​

דברו איתי

שם מלא:

איך קוראים לך?

Thank You!

The form has been successfully sent.

טלפון:

מה הטלפון שלך?

דוא"ל:

מה המייל שלך?

חשוב לי

לציין:

אנא מלאו

מושב דבורה, משק  56​

054.439.9797  שיר​